Jdi na obsah Jdi na menu
 


Lotus Sport Exige Cup 260: řada drobných vylepšení pro rok 2008

Závodní verze Lotusu Exige má v modelovém roce 2008 o 4 kW vyšší výkon, vylepšenou ovladatelnost a akceleraci. Přitom ctí základní filozofii zakladatele Lotusu Colina Chapmana – co nejnižší hmotnost.

Fotogalerie

Lotus Sport Exige Cup 260 je nejradikálnější evolucí sportovního kupé Exige. Jeho primární zaměření je na závodní tratě, ale má i evropskou homologaci pro silniční provoz, což vyžadují pořadatelé některých soutěží.

Pohání jej přeplňovaný motor 1,8 litru s variabilním časováním ventilů VVTL-i, který má svůj původ u Toyoty. Maximální výkon je 191 kW při 8.000 ot./min, točivý moment má vrchol 236 Nm až v 6.000 ot./min. Omezovač je nastaven na 8.000 ot./min, ale motor lze po dobu dvou sekund vytočit až na 8.500 ot./min. O přeplňování se stará kompresor Rootsova typu Eaton M62. Stlačený vzduch se ochlazuje v mezichladiči, který je chlazen náporově přes nasávací otvor ve střeše. Systém Accusump udržuje v motoru konstantní tlak oleje.

Zpřevodování šestistupňové převodovky C64 s hliníkovou skříní je stejné jako u civilního Exige S. Diferenciál má zvýšenou svornost. Přenos síly na kola reguluje variabilní launch control a variabilní kontrola trakce, které se v této podobě poprvé představily v Lotusu 2-Eleven. Brzdová soustava obsahuje posilovač a ABS, brzdové kotouče jsou vrtané s vnitřním chlazením, vpředu mají průměr 308 mm a vzadu 282 mm.

Uvnitř se nacházejí sportovní sedadla Recaro a ochranný rám v souladu s předpisy FIA. Nový přístrojový panel zobrazuje na LCD displeji informace z palubního počítače a základní telemetrické údaje.

Maximální rychlost Exige Cup 260 je 237 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,1 s a akcelerace na 160 km/h trvá 9,9 s. Významný podíl na tom má nízká pohotovostní hmotnost 928 kg, což odpovídá poměru 4,86 kg/kW.

Základní cena Lotusu Exige Cup 260 pro evropské země byla určena na 56 tisíc Euro (1,4 milionu korun) bez daně.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář