Ferrari F430 Spider Biofuel: (bio)hazard se sportovní ikonou?
Tlak legislativců na jednom z nejdůležitějších trhů nutí Ferrari vážně přemýšlet jak dál prodávat rychlé vozy majetným zákazníkům a udržet si čisté svědomí před ekologicky smýšlející částí Ameriky.Ferrari F430 Spider Biofuel je první imageovou vlaštovkou
Problémy, které značce Ferrari způsobuje vysoká průměrná spotřeba prodávaných modelů (za překročení limitů Corporate Average Fuel Economy zaplatila automobilka pokuzu přes 840 tisíc dolarů) se stanou ještě vážnějšími v následujících letech. Standardy se začínají razantně zpřísňovat a kdo se nepodřídí, bude muset platit. V USA i v Evropě.
Rychlým i když ne definitivním řešením se v tuto chvíli zdá být přechod na dvoupalivový systém Biofuel, který by umožňoval provoz na směs benzinu a etanolu E85 nebo na čistý benzin jako dosud. Důležité je i to, že tato změna neznamená omezení výkonových parametrů! Při tiskové konferenci k 60. výročí založení značky Ferrari prezentovala firma záměr snížit flotilové emise o 40 % do roku 2012.
Koncept Ferrari F430 Spider Biofuel je uzpůsoben ke spalování E85, což by se mělo projevit na zvýšení výkonu o 7 kW při stejných otáčkách, zvýšení točivého momentu o 4 % a snížení emisí CO2 o 5 %. V tuto chvíli jde o studii, ale pokud by se ukázalo, že v USA (Kalifornii) je dostatečná síť stanic s E85 a u zákazníků dostatečně velký zájem, je údajně automobilka připravena podobný model nabídnout. Už teď jsou všechny nové sériové motory Ferrari schopny jezdit na desetiprocentní směs etanolu a benzinu bez potřeby dalších modifikací.
V současné době jezdí Ferrari na směs etanolu a benzinu i v závodech. Formule 1 předepisuje obsah etanolu 5,75 %, FIA GT a American Le Mans Series používají 10% podíl a E10 bude od nové sezony používat i pohár A1GP Championship, kam Ferrari dodává motory V8.
cara
(honzan, 8. 4. 2010 13:36)