Jdi na obsah Jdi na menu
 


Honda S 2000 (2002) - Crashtest Euro NCAP

foto autadummies
Ochrana: dobrá dostačující mezní slabá nedostačující
HODNOCENÍčelníbočnícelkověhvězdy
body%body%body%
řidič, spolujezdec12 b75 %15 b83 %27 b75 %
Chodci 6 b17 %
       S2000 je v prodeji od roku 1999, takže ještě nemá poslední, k chodcům příznivý design Hondy. S2000 je odolný automobil, který utrpěl jen malé poškození části pro cestující a její dveře zůstaly téměř nepoškozené. Automobil byl při čelním i bočním nárazu testován s nataženou střechou k ověření rizika zranění hlavy řidiče. I když při testování nebyla použita žádná dětská sedačka, její umístění je možné na místě spolujezdce, takže související vybavení a označení bylo kontrolováno. Ochrana pro chodce se při testech ukázala jako velmi slabá.

Čelní náraz
       Struktura karoserie se ukázala jako mimořádně dobrá. Mechanismus dveří a karoserie v jejich blízkosti utrpěly jen velmi malé deformace a dveře tak mohly být i po nárazu normálně otevřeny a zavřeny. Řidičův airbag byl posouzen jako stabilní ochrana jeho hlavy. Oblast u řidičových kolen by mohla způsobit vážné zranění, jestliže by jeho nohy narazily do těchto nemilosrdných komponentů, jako je například kryt šroubů středového panelu, připevňovací konzola a sloupek zámku. Oblast v prostoru pedálů u řidiče přidala riziko zranění uvolněným bodem sváru a ztrátou pevnosti během nárazu.

Boční náraz
       Při nárazu došlo k rychlému pohybu řidičovy hlavy v kontaktu s konstrukcí natažené střechy, což by mohlo zvýšit riziko zranění pro vyšší cestující. Automobil nebyl vybaven bočními airbagy, přesto byl řidič chráněn dobře. S2000 je totiž ve dveřích opatřena hustým pěnovým blokem, který pomohl ochránit řidiče před bočním nárazem. S2000 má i velmi silný práh, který také napomohl před protlačením karoserie směrem k řidiči.

Ochrana dětí
       V automobilu nebylo žádné stálé varování před použitím dětské sedačky s orientací proti směru jízdy na místě spolujezdce. Jelikož je S2000 dvousedadlový automobil a v testech byly použity dvě figuríny, nebyl již prostor pro umístění dětských sedaček k tomuto testu.

Ochrana chodců
       S2000 podala velmi slabé výsledky v této části testů, což je špatné ve srovnání s jinými moderními (poslední dobou testovanými) modely Hondy. Například CR-V zde dosáhlo ohodnocení třemi hvězdičkami. Honda se k tomu vyjádřila, že S2000 ještě předcházela jejímu rozhodnutí uvedení řady ochranných opatření pro chodce již v konstrukci designu. Společnost Honda má v úmyslu včlenit opatření na zlepšení ochrany chodců do všech jejich budoucích designů.

Historie modelu a bezpečnostní výbava
       S2000 byla uvedena v roce 1999. Model pro rok 2002 je vybaven tímto standardním bezpečnostním vybavením - dvojice čelních airbagů, předpínače a omezovače tlaku u bezpečnostních pásů a ABS.

Fotografie automobilu

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář