Abarth
Fiat 500 Abarth
Abarth měl v Ženevě ještě menší stánek, než před půl rokem ve Frankfurtu, a to už je vážně co říct, ovšem o to přeplněnější. K vidění zde totiž byl sice pouze jediný, ale o to zajímavější model – sportovní verze sexy Fiatu 500. Co se znovu oživeného Abarthu týče, jde už o třetí model se štírem ve znaku, tento výsostný znak nese už současný Fiat Punto, a to hned ve dvou verzích, „běžné“ a ještě sportovnější Esseesse. Ale pojďme zpět do Ženevy. Kultovní miniauto Fiat 500 Abarth působí díky výrazně vytaženým blatníkům, nástavcům prahů, střešnímu spoileru a výraznému přednímu spoileru s „tvrďáckým“ předkusem opravdu agresivním dojmem, jenž ještě umocňují atraktivní kola z lehkých slitin, za jejichž paprsky lze vidět rudé třmeny kotoučových brzd.
V kabině našla své místo sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a stejným materiálem potažená hlavice řadicí páky, zatímco přístrojový štít má modifikovanou grafiku a LED indikátory doporučující optimální řazení.
Sportovním srdcem pětistovky je turbodmychadlem přeplňovaná jednotka 1.4 Fire o výkonu 99 kW (135 koní) při 5500 otáčkách. Ta může pracovat ve dvou režimech – Normal a Sport, které se liší dostupným točivým momentem. V normálním režimu činí maximum točivého momentu 180 Nm při 2500 otáčkách, ve sportovním je k dispozici 206 Nm při 3000 otáčkách. Motor již nyní splňuje emisní limity Euro 5 a zkombinovaný je s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením. Čtyřválec je vybaven elektronickým systémem TTC (Torque Transfer Control), regulujícím množství dodávaného točivého momentu, aby nemělo pětistovka problémy s trakcí.
Abarth se ani moc netají tím, že 99kW verze nebude naprostým vrcholem nabídky. Tím se již koncem letošního roku stane varianta Esseesse (SS, neboli Super Sport), jejíž výkon bude zvýšen na 118 kW (160 koní).